close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משרד עו"ד הלפגוט אדרי ושות - נלחמים בהטרדות המיניות בעבודה

מערכת שורשח שבט, תשפג30/01/2023

סדנא מיוחדת למקומות עבודה בנושא הטרדות מיניות...

תגיות:
צילום: freepik

משרדם של עורך דין שי אדרי וצבי הלפגוט יושב בתל אביב. מהקמתו בשנת 2007 ועד היום, מספק המשרד שירותי ייעוץ וייצוג משפטיים בתחומי המשפט המסחרי, הקמת ופירוק חברות וכן בדיני העבודה.

כחלק מעיסוקם בתחום דיני העבודה, בחרו השותפים המייסדים לקחת את התמחותם וניסיונם המקצועי צעד אחד קדימה, וזאת כדי לקדם את המודעות להטרדות מיניות במקום העבודה, להוביל לצעדים מניעתיים ולבסס סביבת עבודה בטוחה יותר ונעימה יותר עבור כל עובדותיה ועובדיה.

סביבת עבודה בטוחה
מן הראוי שכל עובד ועובדת המגיעים למקום עבודתם מדי יום ויום, יחושו

צילום: freepik
בטוחים ונינוחים.

אולם די אם נאזין למהדורות החדשות כדי שנבין כי המציאות מביאה את חלקנו להתמודד עם מצבים קשים וסיטואציות מאתגרות. בתחום כה רגיש הנוגע להטרדות מיניות, יהיו מי שישאלו את עצמם ועצמן אם מה שחוו זה עתה, היה בגדר הטרדה. יהיו גם מי שיחושו חוסר נוחות לאור סיטואציה כזו או אחרת, אך לא ידעו לשים את האצבע על כך שהם זה עתה חוו הטרדה.

המשרד חרט על דגלו לאפשר סביבת עבודה בטוחה ונעימה, והוא עושה זאת באמצעות אתר ייעודי העוסק בהטרדות מיניות ובתוכו ניתן למצוא מידע משפטי מפורט החולש על מצבים שונים, ממקום העבודה ועד לסביבת העבודה הצה"לית.

העברת סדנאות למניעת הטרדה
מניעה יעילה מתחילה במודעות תדירה. כחלק מפעילותם השוטפת, עורכי דין שי אדרי וצבי הלפגוט מעבירים סדנאות למניעת הטרדות מיניות בארגונים וחברות.

חשוב לציין כי החוק אף מחייב כי במקומות עבודה ובהם 25 עובדים ומעלה, יש לקבוע תקנון סדור וברור לכול, ואף לפרסמו בריש גלי. על אף זאת, המשרד פועל למען הנגשת הסדנאות לכל בית עסק ובכל היקף.

היכן עוברים הקווים האדומים? מהם השטחים האפורים? שאלות מסוג אלו יכולות לאפשר שני תרחישים: האחד הוא שהאנשים אשר עלולים להטריד מינית, יבינו את רגישות הנושא, ידעו שהרגליהם לא רק שאינם נעימים כי אם חושפים אותם לדבר ביצוע עבירה. והשני הוא שאנשים אשר חוו הטרדה, ידעו לשים על כך את האצבע ולהסביר לעצמם כי הם אכן חוו הטרדה.

התאמה אשית לצרכי בית העסק
באתר המשרד ניתן למצוא מידע מקיף אודות הסדנה הכוללת מספר שלבים ובהם: סקירת מקרים שונים מתוך פסיקות, מעבר על מקרים שונים במקום העבודה, הבנת הקווים האדומים, קבלת ידע וכלים משפטיים, יצירת והתווית שיח מקבל ונעים וכן חובת המעסיקים ליצירתה של סביבת עבודה בטוחה.

לצד זאת, ניתן ליצור קשר עם המשרד לצורך בירור והתאמת אופייה של הסדנה אל סביבת העבודה המדוברת, ובכך לייעל ולהדגיש את המסרים החשובים העולים מתוך ההדרכות.

מידע נוסף אודות הסדנה תוכלו למצוא כאן. וכן, בכל שאלה והתייעצות, ניתן ליצור קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה